Personligt ombud

Vi arbetar med att stödja dig med långvarig psykisk ohälsa som gör att du har svårt att söka den hjälp som du behöver och har rätt till. För att kunna få hjälp av personligt ombud ska man ha fyllt 18 år och vara skriven i Botkyrka kommun.

Vad kan personligt ombud hjälpa dig med?

Vi kan hjälpa dig med kontakter med myndigheter, sjukvård, psykiatri eller andra mottagningar som du har kontakt med eller behöver komma i kontakt med. Stödet är frivilligt och kostnadsfritt. Vi arbetar alltid under sekretess och har tystnadsplikt.

Vi kan följa med på besök och även hjälpa dig att se till att möten blir av och att du får en planering som du har laglig rätt till.

Vi utformar tillsammans, utifrån dina önskemål och behov, hur uppdraget ska se ut. Vi beslutar aldrig om några insatser eller behandlingar och har ingen egen budget.

Efter att vi är klara med uppdraget som vi har kommit överens om tillsammans med dig, avslutar vi vår kontakt. Du är naturligtvis välkommen att söka hjälp på nytt om du behöver.

Kontakta personligt ombud

Kontakta via telefon eller e-post

Marcela Leal
marcela.leal@botkyrka.se

Ann-Sofi Grahn
Ann-sofi.grahn@botkyrka.se

Om vi inte kan svara när du ringer, lämna gärna ett meddelande så ringer vi upp dig.

Du kan också besöka ditt närmaste Medborgarkontor för att få mer information.