Jobba hos oss

Kul att du är intresserad av att jobba hos oss. Här får du möjligheten att utvecklas själv och utveckla Botkyrka. Tillsammans gör vi skillnad. Välkommen till en inspirerande plats full av möjligheter!

Botkyrka kommun är den femte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda-Norsborg, Tullinge, Tumba och Vårsta-Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och cirka 6 400 medarbetare.

Lärare, elever

Lediga jobb

Vi erbjuder dig en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.

Botkyrkabor

Vårt arbetsgivarerbjudande

Vi erbjuder dig meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv och bidrar till att utveckla välfärden och samhället.

Lärare och elever

Våra verksamheter

I Botkyrka har vi medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och de som lever och verkar här. Vi är en stor organisation med många olika yrkesroller.

En kvinnlig sjuksköterska som hjälper en äldre kvinna.

Sommarjobba i vården

Vill du ha ett meningsfullt sommarjobb där du gör skillnad i människors liv? Sök hos oss på vård- och omsorgsförvaltningen!

Niloufar, Cecilia, Zin och Tarkan är socialarbetare i Botkyrka.

Gör skillnad som socialarbetare

I Botkyrka kommun har du som är socialarbetare stora möjligheter att hitta ett jobb som passar dig och som ger dig chans att utvecklas.

Lärare och elever

Fler engagerade pedagoger

I Botkyrka ska alla våra barn och ungdomar lyckas, oavsett skola. Vi har välutbildade, kompetenta och engagerade pedagoger, men vi behöver bli fler.

En ung manlig lärarstudent får hjälp av en kvinnlig lärare.

Gör din VFU i Botkyrka

Varje år gör drygt 200 lärarstudenter sin VFU (Verksamhetsförlagd utbildning) vid någon av Botkyrka kommuns förskolor eller skolor. Du som är student är hjärtligt välkommen till oss!

Medarbetare från olika förskolor i Botkyrka som gått en språkstärkande utbildning.

Kompetensutveckling i svenska språket

Vi utbildar vid behov medarbetare i svenska språket, och du som söker arbete inom vissa verksamheter kommer att göra ett arbetsprov i svenska.

Kvinna vid en dator som funderar.

Bakgrundskontroller

Botkyrka kommun genomför under 2023 ett pilotprojekt för bakgrundskontroller. Syftet är att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen för att kunna bedöma kandidatens lämplighet för en tilltänkt tjänst.