Utbildningsförvaltningen

Här arbetar du med knappt 4 000 kollegor för att på olika sätt stödja barn och elever i deras lärande, så att eleverna ska nå de nationella kunskapsmålen.

Våra verksamheter

Vi har 44 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Totalt går ungefär
15 000 barn i våra förskolor och skolor. Dessutom fördelar förvaltningen pengar till enskilt drivna verksamheter, som friskolor och fristående familjedaghem.

Några vanliga yrkesgrupper på utbildningsförvaltningen är

• förskollärare
  • barnskötare
  • lärare
  • fritidspedagoger
  • speciallärare

Inom utbildningsförvaltningen finns ett stort engagemang för att barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet samt stöd i att utveckla sin kompetens och fulla potential.

Våra satsningar i förskola och skola

Vårt mål är att ha Sveriges bästa förskolor och skolor. Barn och elever behöver kunskap och trygghet.

Läs mer om vad våra förskolor och skolor gör för att ge kunskap och trygghet.

Lediga jobb

Välkommen till en inspirerande plats full av möjligheter. Vi söker dig som är öppen, modig, ansvarstagande och energisk.

Gör din VFU i Botkyrka

Varje år gör drygt 200 lärarstudenter sin VFU (Verksamhetsförlagd utbildning) vid någon av Botkyrka kommuns förskolor eller skolor. Du som är student är hjärtligt välkommen till oss i Botkyrka!

En kvinnlig lärare hjälper en ung manlig lärarpraktikant i ett klassrum.

Fler engagerade pedagoger

I Botkyrka ska alla våra barn och ungdomar lyckas, oavsett skola. Vi har välutbildade, kompetenta och engagerade lärare, men vi behöver bli fler.

En glad elev som får hjälp av två pedagoger vid skolbänken.