Priser och bokning

Välj bland hundratals kurser inom musik, teater, dans och animation.

Priser

Kurs eller program

Ämneskurs

350 kr/termin/ämne

Kortkurs

​200 kr

Avancerat program (dans, musik)

750 kr/termin

Ensemble (ingen kostnad om du går annan kurs samtidigt)

200 kr/termin

Instrumenthyra

200 kr/termin

Gå till kurskatalogen

Kulturskolans kurskatalog

Lägg till kurser

Filtrera kurserna på det du är intresserad av. Välj så få filtreringar som möjligt, till exempel: Musik + Gitarr + Alby + Ålder.

När du hittar en kurs som du vill anmäla ditt barn till väljer du Lägg till i kundvagn i nedre högra hörnet av kursbeskrivningen. Kursen hamnar då i kundvagnen högst upp på sidan.

När du är nöjd med den/de kurser som ligger i kundvagnen väljer du Gå vidare.

Skapa föräldrakonto

Du har nu hamnat på en inloggningssida. Välj Registrera för att skapa ett nytt föräldrakonto. Eller logga in om du redan har ett konto sedan tidigare.

Fyll i önskat användarnamn, din epostadress och önskat lösenord. Klicka på Fortsätt. Du hamnar nu på en sida där du ska fylla i dina personuppgifter. Adressuppgifterna hämtas automatiskt via ditt personnummer.

Skapa elevkonto

Klicka på Lägg till barn och välj vilket barn du vill skapa konto för. Alla uppgifterna fylls då i automatiskt förutom mobilnummer. Du måste vara vårdnadshavare för att barnet ska kunna registreras på dig.

Läs och acceptera våra användarvillkor. Välj sedan om du vill ge ditt godkännande till att vi publicerar bild/video på ditt barn i våra kanaler. Läs vår användarvillkor för bildhantering innan du bestämmer dig. Du kan när som helst ändra ditt val. Gå vidare genom att välja Registrera.

Du hamnar nu på Min sida där du bland annat kan se kursen som ligger i din varukorg och de barn som är kopplade till ditt konto. I rullistan bredvid kursnamnet väljer du vilket barn som ska gå kursen. Klicka sedan på Gå vidare.

Betala

Kontrollera att antalet kurser stämmer och välj om du vill betala med kort eller faktura. Välj sedan Slutför betalning.

Grattis, ditt barn är nu anmäld till en kurs på Botkyrka kulturskola!

Göra en intresseanmälan

Om ni är intresserad av en kurs men det är mitt i terminen, eller om den är fullbokad så kan ni göra en intresseanmälan i StudyAlong (kurskatalogen). Då skickar vi ut ett mail till er när vi släpper nya platser igen.

Hyra instrument

Du som går en kurs i kulturskolan har möjlighet att hyra ett instrument för 200 kronor per termin. Vi hyr ut de flesta instrument, bortsett från blockflöjt och piano. Prata med er lärare så hjälper vi er med detta.

Avboka plats

Du som har anmält dig till en kurs i kulturskolan och inte vill fortsätta måste säga upp platsen senast dagen innan kursstart. Om inte detta har gjorts kommer ni att debiteras för hela terminsavgiften.

Du avbokar lättast din plats genom att du som vårdnadshavare loggar in med ditt vårdnadshavarkonto i vår kurskatalog StudyAlong och klickar på “Avsluta kursdeltagande” och därefter följer instruktionerna.

Det går också att:
Avboka genom att maila till kulturskolan@botkyrka.se eller ring oss på 08-530 611 83

Kulturskolans kurskatalog

E-post: kulturskolan@botkyrka.se