Gruppverksamhet för barn som har föräldrar som inte bor ihop

Familjerätten har gruppverksamheten Skilda världar för dig som tycker det vore skönt att prata med andra barn som har föräldrar som inte bor ihop.

Träffa andra barn i en liknande situation

I gruppen får du dela med dig av tankar och upplevelser i samband med dina föräldrars separation, till exempel hur det är att ha två hem, hur du klarar förändringar, vad som kan kännas jobbigt men också vad som är positivt med att dina föräldrar inte längre bor tillsammans.

Träffarna är efter skolan. Vi talar tillsammans om din situation. Meningen med träffarna är att du ska få möjlighet att:

• träffa andra barn i en liknande situation
  • tala om hur livet ser ut och hur du känner dig
  • må bättre och känna dig trygg
  • tänka på vad just du behöver

Gruppträffarna är för barn från 7 till och med 12 år och som har föräldrar som är separerade eller aldrig har bott tillsammans. Vi träffas i två timmar en gång i veckan, cirka tio gånger. Vi inleder med ett samtal med barn och föräldrar där ni får mer information om vad träffarna innehåller.

Läs mer om gruppträffarna Skilda världar och hur du anmäler dig via den här länken.