Nyckeln hemtjänst

Nyckeln hemtjänst erbjuder personlig service och omvårdnad. Vi tar hänsyn till dina personliga önskemål och erbjuder stor flexibilitet. Vi är måna om att du får träffa samma personal.

Om Nyckeln hemtjänst

Privat regi, verksam sedan 2015

Vårt mål är att skapa trygghet, stöd och kontinuitet i din vardag, för att du ska kunna ha ett självständigt och meningsfullt liv i ditt eget hem. Din hemtjänst utformas utifrån dina behov och önskemål. Vi värnar om din integritet samt har stor respekt för din livsstil, kultur och trosuppfattning. Du kan skapa en hållbar relation med personalen, där du får möta kompetent personal som är lyhörda, empatiska och har ett respektfullt förhållningssätt till dig. Vi värdesätter din trivsel.

Verksamhet i andra kommuner

Huddinge och Salems kommun.

Verksam tid på dygnet

Ger stöd mellan 07.00 och 23.00. Insatser mellan 23.00 och 07.00 utförs av Botkyrka kommuns nattverksamhet.

Specialkompetens

Läkar- och tandvårdspersonal för rådgivning, ålderssjukdomar och specialkost.

Språk förutom svenska

Engelska, arabiska, turkiska, kurdiska, assyriska/syrianska, spanska, finska mfl.

Utbildade undersköterskor i procent

Cirka 50 procent

Mat och måltider

Du kan förvänta dig att få god tillagning av dina måltider. Din mat ska vara välsmakande och näringsrik. Din matupplevelse är viktig för oss och du får tid att äta i lugn och ro. Personalen har goda kunskaper och kompetens inom kost och tar hänsyn till kulturella önskemål.

Personalens kompetens

Medarbetarna är vår viktigaste resurs. Alla som jobbar hos oss har undersköterskeutbildning eller annan relevant utbildning samt erfarenhet för uppdraget. Vi värdesätter de personliga egenskaperna hos personalen och strävar efter en bredd vad gäller ålder, språkkunskaper, kulturell kompetens, kön och erfarenhet.

Här väljer du hemtjänst

Ange ditt val i e-tjänsten eller på den valblankett som du får hemskickad. Du som har beviljats hemtjänst kan välja utförare.

Välj via e-tjänsten

Kontakta Nyckeln hemtjänst