Kärsdala vård- och omsorgsboende

Kärsdala vård- och omsorgsboende i Tullinge ligger i natursköna omgivningar nära pendeltåg och affärer.

Kärsdala vård- och omsorgsboende öppnade 1998 och har plats för 50 boende. Boendet har tre våningsplan och fem avdelningar varav en med demensinriktning. Varje avdelning har gemensamt kök, allrum och utgång till stor altan. Runt huset finns en trädgård där de äldre kan ta en promenad, få lite frisk luft eller pyssla med växterna. De boendes lägenheter är ljusa, 30 kvadratmeter stora, med rymliga badrum. Hälften av lägenheterna har eget pentry.

Aktiviteter

På Kärsdala ordnas en mängd aktiviteter som pubaftnar, bingo, högläsning, pyssel till jul och påsk, trädgårdsskötsel, gymnastik med mera.

Mat och måltider

Frukost tillagas och serveras i de egna köken på varje avdelning. Lunch och middag kommer från köket på Tumba vård- och omsorgsboende, men potatis, ris och pasta tillagas alltid på Kärsdala. Måltiderna äts gemensamt, men kan också ätas i den egna lägenheten för den som så önskar.

Personal

På Kärsdala finns bred kompetens bland medarbetarna. Här arbetar undersköterskor, vårdbiträden, arbetsterapeut, sjukgymnast, läkare, syn- och hörselinstruktör, sjuksköterskor, dietist, vaktmästare och trädgårdsmästare. Målet är att de äldre ska få ett så gott liv som möjligt utifrån sina individuella behov och det finns alltid personal på plats dygnet runt.

Telefon avdelningar

telefon: 070-188 69 57
e-post: karin.wahlin@botkyrka.se

Vi söker sommarvikarier

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Vi söker sommarvikarier inom LSS, hemtjänsten och våra vård- och omsorgsboenden i Botkyrka.

Läs mer och ansök här