Om arbetsmarknadsenheten

Hos oss får du möjlighet att höja din kompetens genom bland annat praktik, kortare utbildningar och/eller åtgärdsanställningar.

Vilket stöd som erbjuds baseras på dina behov och förutsättningar. Din resa hos oss börjar alltid med en kartläggning där vi går genom din arbetslivserfarenhet, din utbildning och dina färdigheter. Vilka aktiviteter som du kommer att delta i bestämmer vi tillsammans, utifrån dina förutsättningar och de möjligheter till stöd som finns.

För att du ska kunna ta hjälp av våra insatser ska du vara bosatt i Botkyrka och arbetslös. Mejla ditt namn och telefonnummer till oss så kontaktar vi dig.

E-post: arbetsmarknadsenheten@botkyrka.se

Telefonnummer: 08-530 619 90

Mån-fre 09.00-16.00

Tumba torg 103
147 21 Tumba

Tillgänglighet

Vill du veta mer om Arbetsmarknadsenhetens fysiska tillänglighet? Här finns information om belysning, av- och påstigning, anpassning av lokalerna med mera.