Föreningar och aktiviteter

två seniorer i gymnastiksal som dansar

Botkyrka bibliotek

Biblioteken erbjuder mycket till exempel aktiviteter på biblioteken, men också en service där biblioteket kommer hem till dem som har svårt att ta sig till biblioteket.

Bibliotek Botkyrka

Botkyrka konsthall

Tillsammans med Fittja bibliotek finns ett program som vänder sig speciellt till dig som är senior. Vi har haft konstverkstad för äldre och andra kulturella aktiviteter.
Aktiviteter för seniorer på Botkyrka konsthall

Botkyrka idrotts och gymnastikförening

Folkets hus Hallunda

Folkets hus Hallunda är en mötesplats och anordnar bland annat cafébio.
www.hallundafolketshus.se/

Grödinge bygdegård

Grödinge Bygdegård – (grodingebygdegard.se)

Korpen Huddinge Botkyrka

I Korpens seniorträning kan du både känna dig ung och pigg som nybliven pensionär eller helt ovan med träning. Träningsgrupper finns både på land och i vatten. Välkommen att komma och prova en gång gratis.

Korpen Huddinge Botkyrka

Mångkulturellt centrum

MKC visar bland annat utställningar, ger föreläsningar och bjuder in till sin färgstarka taverna.
mkcentrum.se

PRO Norra Botkyrka

PRO Norra Botkyrka vill se till så att livet som pensionär blir bättre och roligare med bland annat resor och bridge.

PRO Norra Botkyrka

PRO Botkyrka Finska

Olet sydämellisesti tervetullut mukaan toimintaamme.
PRO Botkyrka finska

PRO Tullinge, Elgentorp

Elgentorp är en vacker byggnad i en sagolik trädgård från sekelskiftet 1800–1900 och säte för PRO Tullinge. Under sommaren är det aktiviteter och café i trädgården. Vintertid ordnas olika aktiviteter öppna för alla.

PRO Tullinge, Elgentorp

PRO Tumba

PRO Tumba träffas regelbundet i månadsmöten, studiecirklar och erbjuder friskvård av olika slag, främst boule.

PRO Tumba

PRO Grödinge

PRO Grödinge spelar till exempel Boule på banorna i Malmtorp i Vårsta under sommarmånaderna.
www.pro.se/grodinge

Tumba GoIF Gymmix

Senior Tumba GoIF Gymmix, gruppträning och gymträning på dagtid i vår träningshall och gym i Storvreten.
www.tumbagymmix.se/

Tumbascenen

Tumbascenen är en mötesplats och anordnar bland annat cafébio.

www.folketshustumba.se

SeniorNet Botkyrka

SeniorNet Botkyrka är en ideell IT-förening med idén: Seniorer lär seniorer använda IT. Välkommen på IT-kurser, cirklar och informationsträffar. Du kan också få support och praktisk hjälp med att hantera din dator, telefon och platta.

www.seniornetbotkyrka.se

Seniorhuset Tumba

SeniorNet Botkyrka - Föreningar i Seniorhuset

Seniorhuset är en mötesplats för seniorer i Botkyrka. Det finns en positiv samverkan mellan de tre ideella föreningarna PRO Tumba, SeniorNet Botkyrka och SPF Seniorerna Botkyrka vilka bor i huset.

SPF Grödinge

SPF vill främja pensionärernas sociala, ekonomiska intresse, studier, friskvård, kulturell verksamhet och god livskvalité.

SPF Grödinge

SPF Seniorerna Botkyrka

SPF Seniorerna Botkyrka har sin föreningslokal i Seniorhuset med kontor och plats för styrelsemöten, studiecirklar och andra möten.

SPF Seniorerna Botkyrka

Svenska kyrkan

Kyrkorna i Botkyrka arrangerar mycket aktiviteter till exempel musikkonserter. Botkyrka kommun rymmer två församlingar, Botkyrka församling och Grödinge församling.

I Botkyrka församling finns Botkyrka kyrka, Lida idrottskyrka, Ljusets kyrka, Tullinge kyrka, Tumba kyrka och Ängskyrkan Tumba.

Botkyrka församling på Svenska kyrkans hemsida

I Grödinge församling finns Grödinge kyrka.

Grödinge församling på Svenska kyrkans hemsida

Väntjänstföreningen i Botkyrka

Stöd för att ta dig ut på äventyr, upplevelser eller vardagsbestyr på egen hand?
Ring Väntjänstföreningen i Botkyrka 072-596 69 10 helgfria vardagar klockan 9–11.