Bästa tillväxtkommun 2023

Botkyrka kommun har åter igen tilldelats förstaplatsen som bästa tillväxtkommun av Stockholms läns 26 kommuner.

Sedan 2010 har Botkyrka, tack vare er företagare, varit bland tio i topp varje år och knipit 7 guld, 3 silver och 3 brons. Ett, minst sagt, fantastiskt resultat!

Stort tack till alla duktiga företagare som bidrar till kommunens tillväxt och med nya arbetstillfällen!

Botkyrkas näringslivschef Martin Andaloussi ler utomhus en vinterdag.

Botkyrka – Bästa tillväxtkommun 2023 i hela Stockholm!

Det går bra för näringslivet i Botkyrka. Så bra att kommunen tar hem utmärkelsen bland Stockholms läns alla 26 kommuner. Sedan 2018 har Botkyrka stått på pallplats – och vinner nu guldet för fjärde gången!

Organisationen Synas logotyp.

Vad är Bästa tillväxt för pris och vilka är Syna?

Utmärkelsen, som går till den kommun som har störst andel företag som nyanställer, ökar sin omsättning och går med vinst, utes av Sveriges äldsta kreditupplysningsföretag Syna.

Två unga personer fikar och samtalar. På bordet som de sitter vid står också deras laptops.

Så bygger vi fortsatta framgångar

Från vaggan till graven – jo, så skulle man faktiskt kunna beskriva entreprenörskap. För idéer kommer tidigt i livet. Därför satsar Botkyrka kommun på att hjälpa till att driva kreativitet och nytänkande, redan från grundskoleåren. Byggklossar för olika skeden i företagandet – och livet.