Translate

Telefon

Kontakt

Öppna mobilmenyn

Betala fakturor till kommunen

Påminnelser som skickas ut januari–februari 2024

Under större delen av 2023 hade kommunen problem med utskick av fakturor. Nu skickar vi ut påminnelser och du som kund ska inte drabbas av några extra avgifter. Här kan du läsa mer om vad som gäller dig.

E-faktura

Du som betalar fakturor till Botkyrka kommun kan välja att betala via e-faktura. Du kan betala dina egna fakturor eller åt en annan person som är kund hos Botkyrka kommun, till exempel make, maka, sambo, föräldrar.

Du som vill ha e-faktura anmäler det hos din internetbank. När du gör din anmälan ska du leta upp Botkyrka kommun som betalningsmottagare. Är fakturamottagare någon annan än kontoinnehavare måste du fylla i det i din anmälan.

Byter du bank måste ny anmälan skickas in (efter det att du har avanmält e-fakturan via din gamla bank). Du behöver även lämna en e-postadress om vi behöver kontakta dig.

Autogiro

Du som betalar fakturor till Botkyrka kommun kan välja att betala via autogiro. Du kan betala dina egna fakturor eller åt en annan person som är kund hos Botkyrka kommun, till exempel make, maka, sambo, föräldrar.

Autogiro innebär att vi skickar fakturan till dig som vanligt och när inbetalningskortet är markerat med ”makulerad” vet du att autogirot trätt i kraft och betalning sker automatiskt från ditt konto på förfallodagen. Du behöver se till att det finns pengar på ditt konto på förfallodagen.

Du kan också anmäla autogiro via blankett. Blanketten skickas med underskrift till:
Botkyrka kommun
Redovisningsenheten
147 85 Tumba

Registrera konto för utbetalningar

Anmäl ditt bankkonto till Swedbanks kontoregister för att få återbetalningar och andra utbetalningar från kommunen direkt till ditt eget konto. Du får dina pengar snabbt och enkelt. Om du har fått en utbetalningsavi hemskickad kan du lösa in den online.

Du behöver inte vara kund i Swedbank för att anmäla ditt konto.

Senast uppdaterad:

Senast uppdaterad: