Botkyrka friskola

Skolbyggnad på Botkyrka Friskola. Skymmning, lampor som lyser upp den skära byggnaden.

Se presentationsfilm där du träffar elever och personal.

Årskurs F–9
Antal elever: ca 400

Om du önskar plats på Botkyrka Friskola så måste du ställa ditt barn i vår interna kön, först då har du en möjlighet till en placering hos oss.

Botkyrka Friskola har funnits i 30 år och är Botkyrkas första friskola. Vi är en liten skola med stort elevfokus där alla känner alla. Vi arbetar för en nära dialog med vårdnadshavare.

Vi värdesätter ett varierat undervisningssätt och eleverna arbetar både med traditionella läromedel varvat med digitala verktyg. Vi satsar på lägerskolor och åker bland annat till Sagostigen, Rånö, paddlar kanot och åker skidor i fjällen för att skapa goda relationer, gemensamma upplevelser och förståelse för omvärlden.

Vi arbetar inkluderande och tror på små klasser om ca 20 elever per klass för att alla ska ha möjlighet att bli sedda och skapa förutsättningar för en god arbetsro.

Är du intresserad och har frågor så tveka inte att kontakta rektor Kajsa Nordenhäll.

Välkomna till oss!

Vklass

Vklass är Botkyrkas lärportal för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan. Som vårdnadshavare kan du följa ditt barns skolgång och kan till exempel se närvaro, schema, resultat, skolans matsedel och rapportera frånvaro.

Om Vklass

Kajsa Nordenhäll