Pågående planer och program

• Detaljplaneprogram för Kassmyraåsen

Kommunen ska upprätta ett detaljplaneprogram för Kassmyraåsen och hur området kan utvecklas.

• Tuna torg

Detaljplanen syftar till att pröva möjligheten att utveckla området vid Tuna torg med bostäder och service.

• Björnen 23 och Vargen 12

Förslaget till detaljplan ska möjliggöra en förskola i två våningar och en byggnad med förråd för uthyrning.

• Harbro backe

Detaljplanens syfte är att möjliggöra uppförande av cirka 550 bostäder i Storvreten nära Tumba centrums service och kommunikationer.

• Södra Hamradalen - planprogram

Nu prövas möjligheten att bygga verksamheter, bostäder och service ett stenkast från Tumba station

• Älgen-Sågaren

I och med detaljplanen för Älgen-Sågaren prövas möjligheten till ett tillskott av bostadsbebyggelse som komplement till befintliga bostadshus på fastigheterna Älgen 32 m. fl. på Grödingevägen mellan Kungsvägen och Gröndalsvägen.

• Tumba 8:455

Nu prövas möjligheten att bygga 13 radhus på fastigheten Tumba 8:455.

• Tuna gård

Nu prövas möjligheten till en utökad utbildnings- och övningsverksamhet för brandförsvaret intill Botkyrka brandstation vid Tunarondellen.