Tullinge cykelgarage

Under mars 2022 invigdes det första cykelparkeringsgaraget i Botkyrka. Garaget är placerat nära ingången vid Tullinge pendeltågsstation.

Tullinge cykelgarage

Garaget har 120 platser och det finns även plats för 32 cyklar utanför garaget (med 17 pollare). Vid garaget finns cykelpump och skräpkorg.

Cykelgaraget är upplyst dygnet runt för att öka känslan av trygghet, både till och från garaget som på plats. På Römossevägen har det också kompletterats med skyltar som varnar för cyklister.

Hur fungerar det praktiskt?

Registrera dig för låst cykelparkering på triply.se/botkyrka. Registrering kräver BankID och betalkort.

Nu väntar din mobila nyckel på dig! Klicka på länken i mejlet från Parakey för att ladda ner Parakey-appen. Blippa mobilen mot Parakey-märket vid dörren och bekräfta öppningen på skärmen. Alternativt öppnar du Parakey-appen och väljer att öppna dörren.

Du provar gratis i 14 dagar, sedan kostar det 80 kronor per 30 dagar Abonnemanget förlängs automatiskt till du säger upp det. Uppsägning görs på triply.se och ska göras senast 2 dagar innan abonnemanget går ut.

Utförligare information kring passersystemet och villkor hittar du i länkarna till höger.