Komet, 12-18 år

komet logotyp

Komet är ett program i föräldraskapsstöd som syftar till att förbättra kommunikationen mellan föräldrar och barn.

I familjer med tonåringar är det vanligt med bråk och konflikter mellan förälder och barn. Som förälder kan det vara svårt att veta hur man skall hantera situationen. Komet är ett föräldrautbildningsprogram som riktar sig till dig som vill minska tjat och konflikter i hemmet och få en bättre relation med din ungdom.

Hur går det till?

Komet består av gruppträffar tillsammans med andra föräldrar vid 8 tillfällen samt 1 uppföljningsträff. Gruppen leds av två utbildade Kometgruppledare. Innehållet i Komet bygger på forskning om hur konflikter kan minskas och hur relationen mellan förälder och barn kan stärkas. Du kommer att få möjlighet att utbyta erfarenheter med andra föräldrar och samtidigt öva på nya förhållningssätt mellan träffarna.

Vilka kan gå?

Komet 12-18 år vänder sig till dig som har barn mellan 12 och 18 år med utagerande beteende och där det uppstår tjat, bråk och konflikter i hemmet. Kursen är kostnadsfri.

Mejla till duforalder@botkyrka.se eller ring till föräldrastödsamordnarna på 0853061083

Om det inte finns några föräldraträffar att anmäla sig till, eller om grupperna redan är fulltecknade kan du göra en intresseanmälan till kommande grupper.