Komet, 3-11 år

komet logotyp

Komet är ett program i föräldraskapsstöd som syftar till att förbättra kommunikationen mellan föräldrar och barn.

Vill du minska bråk och konflikter med ditt barn?

Det är vanligt att barn bråkar med sina föräldrar och syskon. Ibland kan det vara svårt att som förälder veta hur man ska hantera det. Komet är en utbildning som riktar sig till dig som vill minska konflikterna hemma och få en bättre relation med ditt barn.

Hur går det till?

Vi träffas i grupp vid 11 tillfällen tillsammans med andra föräldrar och två Kometgruppledare. Det innebär att du får en chans att utbyta erfarenheter med andra föräldrar samtidigt som du får praktiska övningar att pröva hemma mellan träffarna. Alla övningar och innehållet i kursen bygger på forskning kring hur konflikter kan minskas och hur relationen kan stärkas mellan barn och föräldrar.

Vilka kan gå?

Kursen är kostnadsfri och är anpassad till dig som har barn mellan 3-11 år.

Mejla till duforalder@botkyrka.se eller ring till föräldrastödsamordnarna på 0853061083

Om det inte finns några föräldraträffar att anmäla sig till, eller om grupperna redan är fulltecknade kan du göra en intresseanmälan till kommande grupper.