Ska du flytta till Botkyrka?

Trevligt att du ska flytta till Botkyrka kommun! För att söka plats i våra skolor behöver du göra enligt nedan.

Svenskt personnumer

Om du har svenskt personnummer och ska flytta till Botkyrka kommun så ska du göra en ansökan med vår e-tjänst

Har inte svenskt personnummer

Om du inte har svenskt personnummer eller har skyddade uppgifter och ska flytta till Botkyrka kommun så behöver du göra en ansökan på papper.

Besök ett av kommunens Medborgarkontor där du får hjälp med din ansökan. Tag med id-handlingar (LMA-kort), adressinformation från Migrationsverket, arbetsintyg och hyresavtal.

Har du frågor kontakta medborgarcenter

Medborgarcenter telefon: 08 530 610 00 eller mejl: medborgarcenter@botkyrka.se

Gör din ansökan

Alla grundskolor

Här hittar du kommunens alla grundskolor. Du kan välja att se dem i en lista eller på en karta.

Lista med alla grundskolor

Karta med alla grundskolor

Du är varmt välkommen att kontakta skolorna direkt för att få veta mer om verksamheten.