Utökning av Brantbrinks IP

För att möta efterfrågan från lokala fotbollsklubbar prövas möjligheten utöka Brantbrinks idrottsplats genom att anlägga ytterligare en konstgräsfotbollsplan för 11-spel. Utöver konstgräsytan syftar förslaget till att möjliggöra tillhörande staket och belysningsstolpar.

Bakgrund

Samhällsbyggnadsförvaltningen i Botkyrka kommun har upprättat ett förslag till detaljplan för Brantbrinks idrottsplats.

Detaljplanen innebär en utökning av befintliga idrottsplatsen Brantbrinks IP med ytterligare en bollplan för 11-spel. Några av de äldre tallarna som är inom detaljplaneområdet får skydd i detaljplanen. Faciliteter till bollplanen, som omklädningsrum och bilparkeringar, löses inom befintlig idrottsplats.

Särskilt beslut

Kommunen har bedömt att planförslagets genomförande inte innebär någon betydande miljöpåverkan. Under rubriken ”Samrådshandlingar” kan du läsa Undersökningen som är underlag för det särskilda beslutet.

Vad händer nu?

Samråd pågår från 22 april till och med 13 maj 2024

Planförslaget ställs ut på medborgarkontoret i Tumba centrum. Under rubriken "Samrådshandlingar" kan du hitta mer information om projektet.

Tyck till!

Skicka dina synpunkter på förslaget till sbf@botkyrka.se eller till vår postadress:

Samhällsbyggnadsförvaltningen

Botkyrka kommun

147 85 Tumba

Vi behöver ditt yttrande senast den 13 maj 2024. Sakägare som under samrådstiden eller granskningstiden framför skriftliga synpunkter som inte blir tillgodosedda har rätt att senare överklaga beslutet att anta detaljplanen.

När du skickar in synpunkter till oss blir de offentlig handling. De personuppgifter du lämnar hanterar vi enligt EU:s dataskyddsförordning, GDPR. Här kan du läsa mer om hanteringen av personuppgifter.

Planarkitekt
Erik Åkesson
erik.akesson@botkyrka.se

Samhällsbyggnadsförvaltningen
sbf@botkyrka.se

Så går det till

Arbetet med en detaljplan följer en bestämd ordning. Här förklaras begreppen.

Så går det till att ta fram en detaljplan

Planprocessen

Det här är klart