Translate

Telefon

Kontakt

Öppna mobilmenyn
  • Eldning avrådes

    Just nu är risken för skogsbrand stor. Räddningstjänsterna i Stockholms län har beslutat om att avråda från eldning. Beslutet gäller tills vidare. Mer information.

Gruppträning

Välkommen att träna med oss! Här hittar du information om hur du bokar pass och vilka träningsformer som finns.

Boka pass

Vi har en ny app som du kan använda för att boka/avboka pass på ett enklare sätt. Man kan även köpa kort online (Obs! Fler funktioner aktiveras så småningom). Ladda ner Appen i din Playbutik eller Appstore: GoActive! Använd kod: 013102 Logga in som vanligt.

Gruppträningspassen kan bokas 7 dagar innan passet börjar på våran hemsida. Du måste ha ett giltigt kombikort. Incheckning i receptionen ska ske senast 10 min innan passets start. Man får en biljett när man checkar in. Alla måste ha en biljett för att få delta.

Boka pass


Gruppträningar på Storvretsbadet & Latin/styrka
på Slagstabadet vecka 26

Måndag

27/6

Tabata

10.00-10.45

Start up

17.30-18.15

Yoga

18.30-19.30

Vattengympa

19.00-19.45

Tisdag

28/6

LatinOriental

17.30-18.15

Slagstabadet

Body Active

18.30-19.15

Box

19.30-21.00


Onsdag

29/6

Hiit

10.00-10.45

Body Active

17.30-18.15

Vattengympa

19.00-19.45


Torsdag

30/6

Stavgång

10.00-11.00

Body Active

17.00-17.45

Yoga

19.15-20.15


Fredag

1/7

Body Active

10.00-10.45

Vattengympa

10.45-11.30

Latin Oriental

11.30-12.15

Slagstabadet


Lördag

2/7

Box

11.30-13.00




Gruppträningar vecka 27
Storvretsbadet & Slagstabadet





Måndag

4/7

Start up

17.30-18.15

Yoga

18.30-19.30

Vattengympa

19.00-19.45

Tisdag

5/7

Latin Oriental

17.30-18.15

Slagstabadet



Onsdag

6/7

Vattengympa

19.00-19.45



Torsdag

7/7

Stavgång

10.00-11.00

Yoga

19.15-20.15


Fredag

8/7

Vattengympa

10.45-11.30

Latin Oriental

11.30-12.15

Slagstabadet


Gruppträningar Slagstabadet vecka 28-30

Tisdag

12/7, 19/7, 26/7

Latin Oriental

17.30-18.15


Fredagar

15/7, 22/7, 29/7

Latin Oriental

11.30-12.15


Passbeskrivningar

Seniorgym: En instruktör finns tillgänglig på gymmet för att hjälpa dig att hitta rätt teknik, nya övningar ge tips och svara på dina frågor. Du behöver inte boka plats.

Seniorträning: Ett pass för dig som är ålderpensionär eller dig som vill komma igång med träningen. Vi tränar styrka, balans, koordination, kondition och rörlighet. Var och en tränar efter egen förmåga.

BodyActiv Bas: För dig som är nybörjare och vill komma igång med träning med ett lugnare tempo för att utvecklas och sedan kunna gå på BodyActive.

BodyActiv: Funktionell träning i kombination av pulsträning och styrka. Intervaller: Vi varvar övningar och intensitet för att få bästa resultat.

Pilates: är perfekt för dig med rygg och ledproblem. En träningsform som utmärks av långsamma rörelser samt en strävan efter harmoni, såväl själslig som kroppslig.

Vi strävar efter att återfå den naturliga hållningen i kroppen samt uppnå optimal styrka, smidighet, balans och kroppskontroll.

Latin styrka: Ett pass där vi blandar intervaller av latindans med styrkeövningar. Målet är att både ha roligt och bli starkare.

Latin Oriental dans: Ett pass där vi blandar rytmer och dansstilar. Målet är att få bättre kondition, koordination och ha roligt.

Box: En optimal kombination av kampsport och boxövningar som utförs i par med handskar och mittsar.

Yoga: Ett fysiskt yogapass där vi genom olika kroppställningar återfår en rörligare och vital kropp.

Core: Består av ett antal muskler som syftar till att stabilisera bröstkorgen, bäckenet och ryggen. Under passet strävar vi efter att få starka Core muskler som ger oss styrka, stabilitet, balans och en bra hållning.

Vattengympa: Pass med fartfyllt tempo i stora bassängen med en mängd olika varianter av rörelser och övningar.

Aquapilates: Ett vattengympapass som är avstressande och lugnt. Denna träningsform stärker och stabiliserar de små så kallade "core musklerna" i bålen och förbättrar balans och smidihet.

Tabata: Ett pass som passar dig som vill träna med högt tempo och vill bygga upp styrka och uthållighet. Varierande övningar för hela kroppen där du presterar efter egen förmåga. Vi använder olika redskap. Övningarna utförs under 20 sekunder följt av 10 sekunder vila. Målsättningen är att du skall kunna hålla samma antal repetitioner per övning i varje intervall.

HIIT: 25 minuter av högintensiva intervaller delade i 4 block med fokus på styrka, kondition och balans.

Rörlighet: Enkla övningar som förbättrar rörligheten i hela kroppen! Vi håller ett lugnt och dynamiskt tempo under hela passet.

Powerwalk: Vi går i högt tempo och blandar i träningsintervaller på vägen. Vi använder oss av naturens tillgångar för bästa upplevelse. Med powerwalk förbättrar du din kondition och styrka. Obs! Klä dig enligt vädret! Ta med oömma kläder, vantar och mössa.


Kontakt

Följ oss på Facebookför att få uppdateringar om alla roliga aktiviteter.

Här hittar du träningstips, challenge från badhusen och mycket glädje!

Badhusen i Botkyrka - YouTube

Senast uppdaterad:

Hitta på sidan