Translate

Telefon

Kontakt

Öppna mobilmenyn
  • Störningar i e-tjänsterna

    Under kvällen den 20 maj kan det bli avbrott i våra e-tjänster. Orsaken är ett planerat arbete med vår IT-miljö. Arbetet planeras pågå kl. 20–24. Mer information.

Gruppträning

Välkommen att träna med oss på Storvretsbadet. Åldersgränsen för att få delta på gruppträningen är 15 år.

Gå in på "Boka pass" nedan för att se aktuellt gruppträningsschema.

Så bokar du pass

Du måste ha ett giltigt kombikort eller FaR-kort för att få boka din plats online.
Har du inte det kan du ringa till receptionen så hjälper vi dig.

Boka via App eller hemsidan

Ladda ner Appen i din Playbutik eller Appstore: GoActive!
Använd kod: 013102
Användarnamnet är den mailadress som du har angett vid kortköpet och lösenordet är dina första sex siffror i personnumret (ååmmdd).

Bokningsregler

Du måste vara minst 15 år för att få delta på våra gruppträningspass.

Gruppträningspassen kan bokas 7 dagar innan passet börjar.

Incheckning i receptionen måste ske senast 10 minuter innan passets start.

Vid sen ankomst försvinner din plats och den går till en annan kund som står på reservlistan och du får du en varning.

Glöm inte att avboka din plats om du inte kan delta 1,5 timme innan passet börjar.
Vid 3 varningar blir du avstängd från onlinebokningen under 15 dagar.

Passbeskrivningar

BodyActive: Funktionell träning i kombination av pulsträning och styrka. Intervaller där vi varvar övningar och intensitet för att få bästa resultat.

Box: En optimal kombination av kampsport och boxövningar som utförs i par med handskar och mittsar. Du får bästa tipsen från vår utbildade boxinstruktör.

B.R.M: Ben-Rumpa-Mage. Vi fokuserar på dessa muskelgrupper under hela passet.

Core: Vår core består av ett antal muskler som stabilisera bröstkorgen, bäckenet och ryggen. Under passet strävar vi efter att stärka dessa muskler som ger oss stabilitet, balans och en bra hållning.

Burn: Ett pass där vi tränar styrka och uthållighet med fria vikter, band och kroppsvikt. Övningarna kan ske i varierande intervaller, pulsen går upp och du svettas gott. Passet passar alla då det finns tyngre och lättare alternativ.

Rörlighet: Enkla övningar som förbättrar rörligheten i hela kroppen! Vi håller ett lugnt och dynamiskt tempo under hela passet.

Stavgång: Vi promenerar i grupp med en ledare i den fina naturen som finns runt om simhallen. Du får låna stavar hos oss. Alla är välkomna! Även du som föredrar att gå utan stavar. Tempot anpassas efter deltagarna.

StorZtark: Avsluta din vecka med ett fredagsfysmys-pass. Utmana dig själv och bli starkare genom att träna styrkebasövningarna med rätt teknik och tempo. Vi använder stänger, fria vikter samt egen kroppsvikt.

Tabata: Ett pass som passar dig som vill träna med högt tempo och vill bygga upp styrka och uthållighet. Varierande övningar för hela kroppen där du presterar efter egen förmåga. Vi använder olika redskap. Övningarna utförs under 20 sekunder följt av 10 sekunder vila. Målsättningen är att du skall kunna hålla samma antal repetitioner per övning i varje intervall.

Vattengympa: En träningsform som passar alla åldrar eftersom det är skonsamt och inte sliter på kroppen. Passet körs i stora bassängen.

Aquapilates: Ett vattenträningspass med låg till medelhög intensitet både med och utan redskap. Vi blandar en lugnare form av pilates med pulshöjande övningar som med hjälp av vattnets motstånd tränar hela kroppen. Syftet är att öka vår styrka, balans och smidighet.

Yoga: Ett fysiskt yogapass där vi genom stående, sittande och liggande kroppställningar uppnår en rörligare och vitalare kropp.

Zumba Gold: En dansklass med en spännande mix av latinamerikanska rytmer och dansstilar till livlig musik. Klassen passar nybörjare, otränade, gravida kvinnor och seniorer som söker en anpassad Zumba-upplevelse med en lite lägre intensitet. Vi fokuserar på balans, rörelse och koordination. Koreografin är enkel att följa.

Senast uppdaterad:

Senast uppdaterad: