Välkommen till Brunnaskolan

Vi är en hälsofrämjande skola med lärandet i fokus. Vi tror att trygghet, glädje och kunskap är nyckeln för att våra elever ska få en ljus framtid och förverkliga sina drömmar.

Öppet hus

Besök oss på öppet hus! Ta chansen att träffa lärare, skolledning och bekanta dig med oss inför att du ska välja skola för ditt barn.

Fakta om skolan

Område: Hallunda-Norsborg

Årskurs: F-9

Elever: 550 st

Brunnaskolan i siffror 2022
År Lärare med pedagogisk högskoleexamen Lärare med specialpedagogisk högskoleexamen Jag trivs i skolan Jag känner mig trygg i skolan
2023 84 Uppgift saknas 96 94
2022 77 Uppgift saknas 96 96

Tillgängligt på skolan

• Bibliotek
  • Kurator
  • Fritidshem F-3
  • Idrottshall

Vår inriktning

På Brunnaskolan arbetar vi målstyrt med fokus på våra elevers behov och utmaningar. Vi har högt ställda undervisningsmål och en tydlig struktur för skolarbetet, vilket hjälper våra elever att utveckla sina färdigheter och kunskaper. Vi har en hög andel legitimerade lärare och våra pedagoger arbetar språkutvecklande med fokus på det svenska språket i alla ämnen.

Brunnaskolan arbetar förebyggande med fokus på elevers hälsa och välmående. Hos oss får alla barn frukost, flera rätter till lunch och tillgång till mellanmål. Under skoldagen får de elever som behöver studera i mindre grupper möjlighet att arbeta i våra studios där det även finns extra pedagoger som bistår i undervisningen.

På vår skola använder vi digitala verktyg i undervisningen och alla elever erbjuds egen dator och/eller Ipads, dessutom har vi en egen robotklubb!

Brunnaskolan ligger på Humlevägen 2 i Hallunda.
Brunnaskolan i Google maps

Brunnaskolan sätter kunskap och elevens välmående i fokus. Varje dag välkomnar våra duktiga pedagoger och lärare 550 elever som alla strävar efter att utvecklas och växa i sitt lärande.

Helena Björshammar, rektor

Mer fakta om Brunnaskolan

Brunnaskolan tar emot elever från förskoleklass till årskurs 9. Vi har ett väl inarbetat elevhälsoteam som följer upp elevhälsan på skolan och beslutar om särskilda insatser. Vår fritidsverksamhet är en viktig del av elevernas välmående och trygghet.

Förutom att välkomna de yngre barnen efter skoltid planerar och genomför fritidsledarna organiserad rastverksamhet under skoldagen. För de äldre eleverna finns ett eget uppehållsrum, ”Oasen”, där vuxna alltid finns tillhands.

Brunnaskolan ligger naturskönt i Hallunda och förutom uteaktiviteter har vi även tillgång till Botkyrkahallen och Maxihallen.

Vi vill att ditt barn ska lyckas

I Botkyrkas kommunala skolor strävar vi efter att skapa de bästa förutsättningarna för att ditt barn ska utvecklas och lyckas i skolan. Välj våra skolor – för trygghet och lärande.

Tre saker vi satsar extra på:

• Språk – vi utvecklar alla elevers kunskaper i svenska, men även modersmålet för de som är flerspråkiga.
  • Digitalisering – alla elever i låg- och mellanstadiet har god tillgång till digitala verktyg.
  • Frukost – vi bjuder alla elever på frukost, mätta magar gör eleverna mer aktiva på lektionerna.

Helena Björshammar
helena.bjorshammar@botkyrka.se

Expedition

Humlevägen 2

145 67 Norsborg

Karta
Brunnaskolan i Google maps

Vklass

Vklass är Botkyrkas lärportal för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan.

Tillgänglighet

Vill du veta mer om Brunnaskolans fysiska tillänglighet? Här finns information om belysning, av- och påstigning, anpassning av lokalerna med mera.

Tillgänglighetsdatabasen

Börja på Brunnaskolan

Välkommen att söka till oss!