• Avbrott i miljöenhetens verksamhetssystem

För närvarande fungerar inte miljöenhetens verksamhetssystem. Vi kan för tillfället inte lämna upplysningar om ärenden hos miljöenheten eller lämna ut handlingar från miljö- och hälsoskyddsnämnden. Mer information.

Trädgårdsstadsskolan håller öppet med anledning av nattens händelser

13 oktober 2023

Skola och förskola

Med anledning av nattens skjutning i Tullinge kommer Trädgårdsstadsskolan, Dymmelkärrsvägen 33 i Tullinge, att idag fredag hållas öppet från kl 13.00 till 21.00 som en samlingspunkt för barn och unga, vårdnadshavare och Tullingebor.

På plats i skolan under olika tidpunkter är bland annat Botkyrka kommuns trygghetsfältare, medarbetare från socialtjänst, skolans ledning och barnombudsman. Även poliser kommer att närvara inledningsvis.

Kom hit om du har tankar, funderingar och frågor som du vill dela.

Under lördag är trygghetsfältarna närvarande på olika platser i Tullinge från 11:00 till 21:00 och Botkyrkas områdessekreterare under söndagen (från 12:30 till som längst 21:00).

Här kan du få hjälp och stöd om du drabbats av eller bevittnat brott och våld

Kontakta socialtjänsten
Telefontid: Måndag- torsdag 08.30-16.00, fredag 08.30-14.00

För dig som är ung och vill prata, kontakta samtalsstöd

Telefontid: idag fredag fram till kl 21.00, lördag och söndag: 9.00-16.00

Stödcentrum för unga brottsutsatta

För dig som blivit utsatt för eller bevittnat ett brott och är 10-20 år gammal.
Telefontid: Måndag- torsdag 08.30-16.00, idag fredag 13 oktober fram till kl 21.00.

Brottsofferjouren Huddinge-Botkyrka

Ger samtalsstöd och praktisk rådgivning till dig som utsatts för brott, bevittnat brott eller är anhörig till ett brottsoffer eller misstänkt. För dig över 21 år.

Avhopparverksamheten

Stödnummer för dig som vill bryta med en kriminell livsstil.