Bada och simma

Sjö eller hav – njut av både sött och salt

Liten sjö och härligt bad – Brotorpsbadet

Vid Brosjön i Vårsta hittar du bryggor, utegym, toaletter, lekplats, kiosk och en beachplan för fotboll, handboll och volleyboll.
Samba-fotbollsträning: Drop-in 31 juli–4 aug kl. 13–15, för barn och unga.
Simskola för barn: Anmälan för fem lektioner under en vecka, mån–fre, 24 juli–4 aug.

Adress: Vårsta, Grödinge

Lugnt och mysigt bad – Getryggsbadet

På udden Getryggen i Näslandet finns en liten sandstrand som ligger i vackra stugområdet Getryggen. Här finns ­toalett och brygga en bit ut i vattnet. Det är bilförbud i stugområdet och besökare får gå cirka 1,5 kilometer
från parkeringen. Toalett finns.

Adress: Näs, Grödinge

Fin strand och bräckt vatten – Sandvikbadet

Längst söderut i kommunen ligger populära Sandviksbadet med 150 meter härlig sandstrand. Toaletter, kiosk och grillplats finns.

Adress: Grödinge

Bada, leka och grilla – Stendalsbadet

I badet vid Tullingesjön finns stora gräsytor ner mot vattnet, bryggor, lekplats, beachvolleybollplan, grillområde och cykelparkering och kiosk. Tillgänglighetsanpassad toalett, friluftsdusch, och en utökad parkering. Simskola för barn: Anmälan för fem lektioner under en vecka, mån–fre, 31 juli–11 aug

Adress: Tullinge

Badet med extra allt – Slagstabadet

Bad med stora bryggor, utegym och multibeach. Likaså toalett, minigolf, servering
och kiosk.

Simskola för barn 6–9 år. Anmälan för fem lektioner under en vecka, mån–fre, under perioden 26 juni–11 aug.

Simskola för vuxna: 3–7 juli. OBS! Ingen simskola veckan under aktivitetsdagar 10–14 juli.

Träna gratis med oss: gruppträning 30 juni kl. 11. Sedan kl. 10.30 i juli och aug* . Juli: 3, 5, 7, 12, 14, 17, 19, 21, 24, 26, 28, 31. Augusti: 2, 4, 5, 7, 9, 11. Yoga kl. 10.30, 4 och 13 juli*. *Samling vid utegymmet 10 minuter innan passet börjar.

Utegym med instruktör 27, 28 juni kl. 11 och kl. 14 samt 30 juni kl. 14. Nästan varje dag i juli och aug både kl. 10.30 och kl. 14. Uppdaterad info på facebook @Badhusen i Botkyrka varje vecka.

Samba-fotbollsträning: 7–11 aug kl. 13–15, drop-in för barn och unga.

Aktivitetsdagar med massor av lek på både land och i vatten: 10 och 11 juli kl. 11–16. Det kommer finnas hoppborgar, hinderbanor och massa roliga aktiviteter som är gratis.

Balett– och gymnastikdag: 19 augusti kl. 13–15. Datum kan ändras beroende på väder.

Adress: Slagsta, Norsborg

Info: Kiosk: 073-958 11 80 för information om kioskens öppettider.

Bad för tvåbenta – Lidabadet

Mitt i härliga Lida friluftsgård ligger en fin sandstrand vid sjön Getaren. Långa bryggor med simbanor och stora ytor för picknick och yviga lekar. Glasskiosk vid stranden.

Adress: Lidavägen 1

Bad för både fyr- och tvåbenta – Lidabadets hundbad

En bit bort finns det fina hundbadet avskilt från Lidabadets övriga badgäster.

Adress: Lidavägen 1

Relaterade sidor