Skola och förskola

Gå direkt till:

• Barnomsorg i Botkyrka

Hitta förskolor och pedagogisk omsorg, ansök och ändra, avgifter.

• Grundskola

Alla grundskolor, fritidshem, modersmål, skola för nyanlända.

• Gymnasieskola

Gymnasieskolor, gymnasievalet, anpassad gymnasieskola, elevhälsa och stöd.

• Öppna förskolor

Öppna förskolan är en gratis mötesplats för föräldrar och barn upp till 6 år.

• Terminer och lov

Läsårstider i grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola.

• Stöd till föräldrar

Föräldraträffar, familjerådgivning, om droger och beroende.

• Vklass

Närvaro, schema, resultat, matsedel och rapportera frånvaro för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan.

• För utförare

Information för enskild pedagogisk omsorg, fristående förskolor och skolor som har verksamhet i Botkyrka.

• Betyg

Få ett slutbetyg, beställ betyg, vad krävs för en gymnasieexamen, få utländska betyg bedömda och översatta.

barn på förskola

Positiva resultat i Botkyrkas skolor

De senaste årens satsningar på skolan ger kvittens på stabilt positiva resultat. Det arbetet fortsätter tillsammans med våra fantastiska elever som är vår stolthet och framtid.

flicka med leksakskassamaskin

Viktig utveckling för ditt barn börjar redan i förskolan

Förskolan ger ditt barn de goda förutsättningar det behöver för att lyckas i skolan. Här träffar de trygga vuxna, välutbildade förskollärare, barnskötare och barn i olika åldrar.

två barn och en lärare

Pedagogiska grepp

Vi satsar på pedagogiska grepp och digitala element i alla skolformer. Vissa helt unika för Botkyrka, som till exempel "Läsa äger" och "Levla läsning" i grundskolan. Den röda tråden är språkets betydelse oavsett bakgrund.